Algemene vragen

WAT IS MOBIELE PERSONENALARMERING?

De (rode) noodknop in de vorm van een hals of polszender, op het lijf gedragen en gekoppeld aan de vaste telefoonlijn; zo kennen we personenalarmering al decennia. Vaak gebruikt door senioren en hun familie of zorgorganisatie.

Dit ‘seniorenalarm’, was een product/systeem dat tot een aantal jaren geleden alleen binnenshuis bruikbaar was. Echter, met de komst van mobiele personenalarmering van LiveSafe is deze alom bekende noodknop nu ook buiten te gebruiken, en zelfs in het buitenland.

Oftewel: de vaste lijn is niet meer nodig. Mobiele alarmering van LiveSafe werkt met een simkaart van KPN en maakt met behulp van GPS ook uw locatiebepaling mogelijk.

Mobiele personenalarmering is overigens allang niet meer iets alleen voor oude mensen. Vele doelgroepen maken er gebruik van. Denk bijvoorbeeld aan ouders die met hun kinderen naar het strand gaan of mensen die alleen aan het werk zijn in onveilige situaties. LiveSafe houdt jong én oud veilig.

HOE WERKT DE MOBIELE ALARMDIENST VAN LIVESAFE?

LiveSafe is niet slechts het apparaat, onze alarmdienst is de belangrijkste factor.  Deze alarmdienst wordt gevormd door MijnLiveSafe, waar gebruikers in een beveiligde omgeving hun eigen persoonlijk (medisch) dossier beheren en contactpersonen kunnen toevoegen.

Om onze alarmeringsdienst te kunnen gebruiken is er een alarmknop nodig. Wanneer deze alarmknop wordt ingedrukt belt het apparaat met onze alarmcentrale of, indien iemand daarvoor kiest, met contactpersonen (mantelzorgers, familie, vrienden etc.). De alarmcentrale krijgt de (GPS) locatie door, ziet in het persoonlijk dossier wie er alarmeert en heeft via het alarmapparaat een spreek-luister-verbinding met de desbetreffende persoon.

WAT GEBEURT ER ALS IK OP DE ALARMKNOP DRUK?

Uw mobiele alarmapparaat gaat verbinding zoeken met de alarmcentrale en haalt daarbij uit uw beveiligde dossier de benodigde (digitale) gegevens op. Dat kan enkele seconden duren. Ook wordt uw GPS locatie naar de centrale gestuurd. De centrale ziet in hun persoonlijk dossier wie u bent en welke bijzonderheden er zijn en zoekt (met u) naar de beste oplossing/hulp.

WAT GEBEURT ER ALS IK ZELF NIET KAN COMMUNICEREN?

Mocht u niet in staat zijn om via de spreek-luister- verbinding van uw alarmapparaat met de alarmcentrale te communiceren dan zullen zij contact opnemen met uw contactpersonen. Mochten deze niet beschikbaar of te bereiken zijn dan worden indien nodig de hulpdiensten (112) ingeschakeld.

WAT GEBEURT ER ALS IK PER ONGELUK DRUK?

Dat kan iedereen overkomen. De centrale vraagt u dan of alles in orde is. Zo ja, dan heeft dit verder geen gevolgen.

HOE VEILIG IS LIVESAFE?

LiveSafe werkt volgens de meest actuele regels en normeringen voor veiligheid van IT systemen en beveiliging van persoonsgegevens. Daarnaast heeft LiveSafe het keurmerk van branchevereniging WDTM-QAEH.

WERKT LIVESAFE OOK IN HET BUITENLAND?

Ja, de mobiele alarmering van LiveSafe werkt zelfs wereldwijd. In uw abonnementsprijs zit een groot aantal landen inbegrepen. In ieder geval alle landen in Europa. Handig om voor uw vertrek naar het buitenland even met onze klantenservice te bellen om te checken welke.

Het is heel belangrijk om tijdens uw verblijf in het buitenland in uw persoonlijk dossier in mijn LiveSafe de telefoonnummers van uw verblijfslocatie en eventuele andere met u mee reizende personen op te slaan! In geval van nood kan de alarmcentrale u daarmee sneller en beter helpen.

WERKT LIVESAFE ALTIJD?

In principe wel, want LiveSafe maakt namelijk gebruik van zogeheten roaming-simkaarten. Die gebruiken altijd het sterkste netwerk dat beschikbaar is. Dus overal waar GSM bereik is, werkt ook uw LiveSafe alarmapparaat. Zelfs als er maar een beetje signaalsterkte is, dan zal onze apparatuur blijven proberen het signaal weg te sturen. Daarnaast zijn onze servers en andere datasystemen dubbel uitgevoerd, zodat ze elkaar bij uitval kunnen opvangen.

Veiligheid staat bij ons voorop.

WAT ZIJN DE VOORDELEN VAN LIVESAFE?

Het belangrijkste voordeel van LiveSafe t.o.v. andere vormen van personenalarmering is het feit dat het alarmapparaat mobiel en daardoor draagbaar is. Daarom kunt u zowel binnen als buiten ons alarmapparaat gebruiken, waar u ook bent.

 

Andere voordelen van onze alarmeringsdienst:

  • Ons abonnement is een all-inclusive prijs.
  • U zit niet meteen 2 jaar aan ons vast, maar kunt ook voor 1 jaar kiezen.
  • U beheert zelf al uw gegevens en bent dus ‘baas en eigenaar’ van uw systeem.
  • In geval van nood is bekend wie u bent, waar u bent en zijn uw belangrijkste (medische) gegevens bekend
  • Mogelijkheid dat uw naasten worden geïnformeerd tijdens een noodgeval
  • Onze alarmapparatuur is telefonisch bereikbaar voor anderen
  • LiveSafe beschikt over zaken als valalarm, veilige zones en noodtimer
  • Voor uw naasten contactpersonen is er de gratis app
WAT VOOR ABONNEMENTEN ZIJN ER?

In onze bedrijfsfilosofie bestaan er geen verrassingen achteraf.

Onze abonnementsprijs van 24,95 euro is daarom standaard en all-inclusive. Zodat u altijd weet waar u aan toe bent. Het abonnement kunt u bij ons voor 1 of voor 2 jaar afsluiten. Bij een 2-jarig abonnement krijgt u de alarmknop gratis. 

IK WIL EEN ANDER ALARMAPPARAAT DAN IK OP DE LIVESAFE WEBSITE ZIE

Dat kunnen we ons goed voorstellen. Alarmapparaten zijn er in allerlei soorten en maten. Het aanbod op onze website is ‘standaard’, maar wij geloven er in dat wij u het beste apparaat van het moment bieden. Zodoende hebben wij tot op heden nog geen ander alarmapparaat gevonden, ook niet in horlogevorm, dat aan onze kwaliteitseisen voldoet. Immers, wanneer wij een ander alarmapparaat aan ons assortiment toevoegen moet de dienst erop vooruit gaan, niet achteruit. 

 Als u speciale wensen heeft of vragen (bijvoorbeeld over toekomstige ontwikkelingen), dan kunt u het beste onze klantenservice bellen op nummer 085-0216216 of mailen via [email protected] Zij weten wat wij eventueel als maatwerk kunnen aanbieden.

KAN IK LIVESAFE OOK ALS APP OP MIJN SMARTPHONE GEBRUIKEN?
VOOR WIE IS LIVESAFE GESCHIKT?

LiveSafe wordt door veel verschillende doelgroepen gebruikt:

  • Ouders met kinderen. Handig als de kids vaak buiten spelen, of wanneer je met het gezin naar het strand gaat of een druk winkelgebied bezoekt. Met LiveSafe weet je wat je kids uitspoken! 
  • Wandelaars of fietsers die alleen of samen op pad gaan in de uitgestrekte Hollandse natuurgebieden. 
  • Ouderen die zelfstandig alleen wonen en ondersteund worden door mantelzorgers. Ons ‘seniorenalarm’, zoals velen het ook noemen, geeft ouderen weer een veilig gevoel! Tevens werkt onze mobiele alarmering ook als een soort valalarm. 
  • Mensen met (beginnende) dementie die af en toe verdwalen. Een hele geruststelling voor hun mantelzorgers. Ook hier fungeert LiveSafe als een seniorenalarm. 
  • Reizigers die ook in het buitenland Nederlandse hulp dichtbij willen hebben. Of mensen die langdurig in het buitenland verblijven.
  • Sporters die veel alleen of in groepen buiten trainen. Of deelnemen aan massale evenementen.
ACQUISITIE VOOR EVENEMENTEN?
WAT ZIJN DE KOSTEN VOOR DE MOBIELE PERSOONSALARMERING VAN LIVESAFE?

De prijs van onze mobiele personen alarmering bedraagt 24,95 euro per maand. Wanneer u kiest voor 2-jarig abonnement krijgt u het alarmapparaat gratis. Anders is de prijs van ons alarmapparaat 69,95 euro.

WORDEN DE KOSTEN VERGOED DOOR DE ZORGVERZEKERAAR?

De kosten worden vergoed diverse verzekeraars. Neemt u hiervoor contact op met uw (zorg)verzekeraar.

Financiële / administratieve vragen

Ik heb een vraag over de factuur die ik van LiveSafe heb ontvangen
KAN IK EEN ABONNEMENT (TUSSENTIJDS) WIJZIGEN?

Het abonnement dat u met LiveSafe heeft afgesloten geldt voor 1 of 2 jaar, afhankelijk van uw keuze. Na de looptijd van het contract wordt dit telkens met 1 maand verlengd. U kunt LiveSafe dan gewoon blijven gebruiken. Uw abonnement is na de looptijd per maand kosteloos opzegbaar.

Adreswijzigingen en andere wijzigingen kunt u doorgeven via onze klantenservice op nummer 085-0216216.

Uw persoonlijke (medische) gegevens kunt u zelf wijzigen in MijnLiveSafe.

OP WELKE MANIEREN KAN IK EEN LIVESAFE ABONNEMENT AFSLUITEN?

U kunt op 4 manieren een abonnement op LiveSafe afsluiten:

  1. Via één van onze bijna 100 verkooppunten in Nederland.
  2. Via één van de vele LiveSafe partners.
  3. Via onze website en webshop.
  4. Door contact op te nemen met onze klantenservice via 085-0216216. Zij kunnen u per post een inschrijfformulier toesturen.
IK HEB EEN VRAAG OVER EEN ACTIE OP DE LIVESAFE WEBSITE OF VAN EEN LIVESAFE PARTNER

De acties van LiveSafe vindt u overzichtelijk op onze eigen actiepagina.

Voor acties van partners kunt u het beste contact opnemen met de betreffende partner. LiveSafe is niet altijd op de hoogte van alle partneracties en de precieze voorwaarden ervan.

WERKT APPARAAT OOK IN HET BUITENLAND?

Het alarmapparaat werkt wereldwijd op basis van het GPS en GSM netwerk. Houd er wel rekening mee dat wanneer u buiten Europa reist dit voor hogere kosten kan leiden. Neem ruim voordat u op vakantie gaat contact op met LiveSafe B.V., dan kunnen wij u hierover informeren.

KAN IK HET ABONNEMENT TUSSENTIJDS OPZEGGEN?

Het abonnement kan tussentijds worden opgezegd, zie voor meer informatie ‘Hoe kan ik het abonnement beëindigen?’.

HOE KAN IK HET ABONNEMENT BEËINDIGEN?

Het beëindigen van het abonnement kan via https://www.livesafe.nl/contact/. Bij het contactformulier kiest u bij ‘Onderwerp’ voor ‘Beëindiging abonnement’. Alle ingevulde gegevens worden verstuurd naar de administratie, waarna er contact met u wordt opgenomen.

  1. Tussentijdse beëindiging
  2. Verhuizing naar verpleeghuis / verzorgingstehuis (om het abonnement te kunnen beëindigen hebben wij een kopie van de zorgingdicatie nodig)
  3. Overlijden (om het abonnement te kunnen beëindigen hebben wij een kopie van overlijdensakte nodig)

Technische vragen

IK KAN MIJN ALARMAPPARAAT NIET ACTIVEREN OP MIJNLIVESAFE?

U dient bij activatie alle verplichten velden in te vullen.

HOE KAN IK INLOGGEN BIJ MIJNLIVESAFE?

Door hier te klikken of via de oranje knop genoemd ‘MijnLiveSafe’ rechtsboven de website komt u bij het inlogscherm van uw persoonlijke omgeving.

Wanneer u al langer klant bent, kan het zo zijn dat uw abonnement nog niet is overgezet op het nieuwe systeem. Door hier te klikken komt u bij uw omgeving terecht. Wanneer uw abonnement is overgezet wordt u automatisch doorgestuurd naar de omgeving die u nodig heeft.

WAAR ZIE IK MIJN LOCATIE IN MIJNLIVESAFE?

Deze kunt u vinden onder het tabblad ‘Kaart’. Zorg ervoor dat uw apparaat aan staat. Uw apparaat verstuurt uw locatie elke 10 minuten. Mocht u het apparaat net nieuw hebben dan raden we u aan het apparaat in de buurt van een raam te leggen. Het apparaat zoekt dan voor de eerste keer verbinding met satellieten. Dat kan even duren.

KAN IK MIJN LOCATIE LIVE ZIEN EN VOLGEN IN MIJNLIVESAFE?

Ja, u kunt te allen tijde uw locatie zien in MijnLiveSafe.

Soms komt de locatie nog niet helemaal overeen. Er is dan niets mis. Meestal heeft dat één van de volgende redenen:

  • Uw apparaat stuurt zijn locatie elke 10 minuten naar de online omgeving. Het kan zijn dat u dan even geduld moet hebben voordat uw huidige locatie doorkomt. N.B. in het geval van een alarm wordt uw huidige meest actuele locatie meegestuurd.
  • Uw apparaat heeft enige tijd uit gestaan. Na het aanzetten heeft het apparaat soms even nodig om uw huidige locatie via de satellieten te bepalen. In dat geval stuurt hij de laatst bekende locatie door (oftewel de laatst bekende locatie voordat het apparaat uit ging). We verzoeken u even geduld te hebben. De locatie verspringt automatisch naar de juiste.
  • Uw apparaat staat voor de eerste keer aan. Soms ziet u dan een locatie rondom de evenaar of een ander ver oord. We verzoeken u even geduld te hebben. De locatie verspringt automatisch naar de juiste.

MijnLiveSafe laat zien dat u buiten bent, terwijl u gewoon binnen zit. Dit kan een gevolg zijn van het feit dat we veel beton en metalen in en om ons huis hebben (van vloeren en funderingen tot aan luxaflex). Dit ontregelt soms de GPS-signalen.

HOE KAN IK CONTROLEREN OF MIJN APPARAAT GOED OPLAADT?

Controleer of het kabeltje goed in het apparaat / oplaadstation zit en of de stekker stevig in het stopcontact zit.

Indien u een oplaadstation heeft gaat er een rood lampje branden als het apparaat er goed in staat. is dit niet het geval, beweeg het apparaat dan zo totdat het rode lampje aan gaat.

Raadpleeg eventueel de bij uw apparaat geleverde handleiding, of bel met onze klantenservice als u nog vragen heeft.

IS HET NIVEAU VAN GELUID OP HET ALARMAPPARAAT IN TE STELLEN?

Bij de meeste apparaten wel. Raadpleeg de handleiding van uw apparaat voor meer informatie of bel onze klantenservice.

NB: Let erop dat u niet uw vingers of hand op de luidspreker van het apparaat houdt. In sommige gevallen bevindt die zich aan de achterzijde van het apparaat, meestal te herkennen aan een streepje of puntjes in de behuizing

KAN IK MET HET ALARMAPPARAAT DOUCHEN?

Het apparaat is spat waterdicht, hierdoor kunt u het alarmapparaat niet meenemen onder de douche.

TIP: Bevestig een haakje naast de douche, dit zorgt ervoor dat het alarmapparaat op (ongeveer) 15 centimeter komt te hangen. Zodoende is het alarmapparaat altijd binnen handbereik mocht u ten val komen in de douche.

Vragen over MijnLiveSafe

HOE ACTIVEER IK MIJNLIVESAFE?

U kunt MijnLiveSafe pas activeren nadat u een alarmapparaat heeft gekocht in onze shop of via één van onze verkooppunten. Heeft u nog geen apparaat, koop hem dan direct hier.

 

Daarna activeert u als volgt:

  • In het herkenbare oranje LiveSafe doosje waarin uw apparaat wordt geleverd vindt u een welkomst- en instructiekaartje. Als u dat kaartje niet heeft ontvangen, bel dan direct onze klantenservice.
  • Stap 1 van de instructies brengt u op  https://mijn.livesafe.nl. Daar ziet u de knop ‘Activeren?’. Vul hier het IMEI nummer en het GSM nummer in die op het kaartje staan. Het kan zijn dat het GSM nummer op uw kaartje meer dan 10 cijfers bevat.
  • Volg vervolgens de 4 eenvoudige stappen van onze activatiewizard en u bent ‘ready to go’.
  • U ontvangt van LiveSafe per e-mail een bevestiging van uw activatie. Bewaar die e-mail en de gegevens daarin goed.

N.B. het emailadres en het wachtwoord dat u tijdens het activatieproces opgeeft zijn de gegevens waarmee u in het vervolgt inlogt in MijnLiveSafe. U ontvangt per e-mail hiervan een bevestiging.

HOE LOG IK IN OP MIJNLIVESAFE?

U kunt direct naar mijn.livesafe.nl gaan via uw URL-balk, maar ook de oranje knop gebruiken rechtsboven op onze website www.livesafe.nl.

 

Rechtsboven op mijn.livesafe.nl  staat een blok met de titel ‘U bent al klant’.

Vul hier uw opgegeven emailadres in en uw gekozen wachtwoord. U vindt daar ook de optie ‘wachtwoord vergeten’.

IK BEN MIJN WACHTWOORD VERGETEN, WAT NU?

Mocht u uw wachtwoord zijn vergeten, dan vindt u op mijn.livesafe.nl, onder de knop ‘U bent al klant’ de optie ‘wachtwoord vergeten’. De rest wijst zichzelf.

WAAR KAN IK AANGEVEN WIE EN IN WELKE VOLGORDE GEBELD GAAT WORDEN WANNEER IK EEN ALARM MAAK?

Onder het tabblad ‘Meldingen beheer’ kunt u de volgorde kiezen wie er gebeld wordt in het geval van een alarmmelding. Aan de rechterkant staan al uw contactpersonen. Deze kunt u met de muis naar het linker blok slepen. De bel-volgorde is van boven naar beneden. u kunt hier ook contactpersonen omhoog of naar beneden slepen

WAAR KAN IK MIJN PERSOONLIJKE (MEDISCHE) GEGEVENS BEHEREN?

Onder het tabblad ‘profiel’ kunt u uw medische gegevens invoeren. Klik met uw muis rechts op het ‘+’-teken om gegevens toe te voegen. er verschijnt nu een lijst met mogelijke opties om extra informatie in te voeren. Kies uit deze lijst medische gegevens om vervolgens uw medische gegevens in te vullen. Dezelfde stappen kunt u doorlopen om andere gegevens in te voeren.

Hoe kan ik een veilige zone instellen?

Wanneer u bent ingelogd op mijn.livesafe.nl kunt u in het menu kiezen voor ‘Veilige zones’. Rechtsboven de kaart die nu in beeld verschijnt ziet u “+ nieuwe zone“, wanneer u hierop klikt dan kunt u een nieuwe veilige zone aanmaken.

Hoe kan ik de valdetectie instellen?

Het is helaas nog niet mogelijk om de valdetectie aan te zetten binnen MijnLiveSafe. De valdetectie zit momenteel nog in een testfase, wanneer de testfase succesvol is verlopen wordt deze mogelijkheid aangezet binnen MijnLiveSafe.

WAAR VIND IK UITLEG OVER DE FUNCTIONALITEITEN BINNEN MIJNLIVESAFE?

In elk tabblad staat aan de rechterkant een wit ‘?’ met een oranje bolletje erom. Wanneer u hierop klikt krijgt u uitleg over de betreffende functionaliteit. Als u daarna nog vragen heeft, dan kunt u onze klantenservice bellen op 085-0216216.